Hopp til innhold Hopp til hovedmeny

Dokument

Brukerveiledning ny Citrix
PDF-dokument - 894,36 kB
Fjernarbeid med 2-faktor
PDF-dokument - 407,08 kB
Feilsøking fjernarbeid
PDF-dokument - 514,42 kB
Legge til skriver på tynnklient
PDF-dokument - 695,49 kB

Ny Citrixplattform 2018

Citrix icon

I forbindelse med omlegging til ny plattform for Citrix terminalserver har det vært en del utfordringer. I denne artikkelen finner du informasjon om løsninger på kjente utfordringer og status på feil som vi fortsatt jobber med. Brukerveiledninger ligger i kolonnen til høyre. 

..

Generelt på Citrix (på tynnklient eller fra PC)

Manglende innhold på skrivebord

Dette var en feil. Problemet var relatert til "folder redirect" som ikke fungerte for en del brukere. Etter en oppdatering av GPO ble dette løst.

Man får opp en boks med "Add Account" når man logger på og programikonene vises ikke

Skriv inn epostadressen din og trykk "add" (trykk også på "Do not show this window..."). Denne skal ikke vises. Vi jobber med å finne ut hvorfor innloggingen ikke skjer automatisk som standard.

Programmer vises ikke i startmenyen, selv om "Citrix Receiver" kjører

Skyldes at funksjonaliteten med at publiserte applikasjoner skal legges i start-menyen automatisk ikke fungerte etter hensikten. Dette er nå løst ved at alle applikasjoner blir satt som "favoritter" og programmene vises under en mappe som heter «Applikasjonar» i start-menyen. Den samme mappen skal også finnes på skrivebordet.

Ikoner blir publisert i flere versjoner

Dette var en feil. Dette er i orden

Spesifikke programmer på Citrix (på tynnklient eller fra PC)

Legge til skrivere

Se veiledning Legge til skriver på tynnklient" på høyre kolonne. Safecom-skriveren blir lagt til automatisk. Extens krever tilgang til en skriver. Hvis en skriver mangler, vil man oppleve at rapporter bare viser en linje pr side.

Fjernarbeid

Feilmelding: «No such user» når man prøver å registrere seg på fjernarbeid.mrfylke.no

Bruker har ikke registrert seg på http://fjernarbeid.mrfylke.no/manageotp

Feilmelding: "your logon has expired. please log on again to continue"

Gå gjennom Feilsøking fjernarbeid(pdf)

Slett midlertidige filer (cache) i nettleseren (Chrome og Internet Explorer). I Chrome, husk også å ta med "Innholdsinnstillinger" når man sletter midlertidige filer.